joi, 28 iulie 2011

Barbie


Papusa Barbie

Cum a aparut papusa Barbie care avea sa faca istorie pe piata jucariilor din intreaga lume? Povestea papusii Barbie incepe in 1956, cand Ruth Handler, sotia fondatorului firmei de jucarii Mattel din SUA, a descoperit in vitrina unui magazin dintr-un oras elvetian o papusa adulta, statueta Lilli, cu par bogat, buze senzuale si bust proeminent.

Sotii Handler au cumparat drepturile de autor asupra statuetei Lilli, iar numele papusii este un diminutiv al numelui fiicei creatorilor ei, Barbara. Prima aparitie a papusii, in 1959, la Targul international de jucarii de la New York, a fost intampinata cu reticenta de parinti, care considerau ca Barbie este nepotrivita pentru copii, din cauza dimensiunilor de top model ale acesteia: inaltime de 1, 83 cm si masurile 96-46-96. Nelasandu-se coplesiti de esec, sotii Handler au schimbat vestimentatia papusii, imbracand-o intr-un costum de baie si au inceput sa o vanda in California.

Succesul nu a intarziat: in trei luni de vara s-au vandut aproximativ 350.000 de exemplare. S-a declansat astfel o veritabila barbie-manie, care a devenit obiect de studiu pentru psihologi sau specialisti in marketing.

De-a lungul timpului papusa a capatat silueta lui Marilyn Monroe, cu celebra rochie ridicata ca de vant, chipul lui Elisabeth Taylor, care, dupa rolul Cleopatrei, a devenit celebra, sau al apetisantei Pamela Anderson. in editie limitata, papusa a mai imprumutat chipul altor vedete, precum: Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Spice Girls sau Kate Winslet din Titanic. De asemenea, Barbie a fost imbracata in costum de astronaut in timpul aselenizarii sau in halat alb, de sora medicala, in timpul razboiului din Vietnam.

In perioada relaxarii relatiilor cu americanii de culoare, papusa a aparut in chip de negresa. In epoca hippie Barbie avea parul lung si blugi, apoi s-a imbracat in fusta scurta, in perioada mini. Din 1996, Barbie a devenit bruneta si si-a schimbat dimensiunile, potrivit noilor standarde:86-56-83.

Pentru papusa Barbie, aceasta vedeta de plastic, au fost create tinute si accesorii de nume celebre, precum Yves Saint Laurent, Christian Dior, Valentino, Perry Ellis, Oscar de la Renta sau Bob Mackie. Chiar daca barbie-mania a trecut, si in momentul de fata Mattel vinde in medie 1,5 milioane de papusi pe saptamana. Aceasta demonstreaza ca Barbie a trecut testul timpului cu succes, ramanand si acum una din cele mai dorite papusi din lume.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu